Bhakti-Yoga-forum english-român-deutsch Forum Index Bhakti-Yoga-forum english-român-deutsch
Gaudiya Vaishanvism - Parakya Bhava
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Prabupad si Raganuga bhakti

 
Post new topic   Reply to topic    Bhakti-Yoga-forum english-român-deutsch Forum Index -> Varianta Iskcon - limba romana
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ads






Posted: Fri Nov 24, 2017 8:23 am    Post subject: Ads

Back to top
madhu



Joined: 10 Jan 2007
Posts: 1128

PostPosted: Sat Dec 21, 2013 9:20 pm    Post subject: Prabupad si Raganuga bhakti Reply with quote

Dharmapurusha, pe 21 decembrie 2013 - 13:16, a scris:
Quote:
A vorbi cu o asemenea lejeritate si familiaritate despre devotati precum Srila Prabhupada si Bhaktisiddhanta Swami care si-au dedicat viata pentru a raspandi miscarea de sankirtan, conform cu instructiunile lui Caitanya, denota o conditionare enorma, cu tot raganuga bhakti de care faci parada.


Tu ești departe de a ști, ceea ce cunosc eu despre bhakti și despre Iskcon
pentru a înțelege ce spun.
Când vei ajunge să știi că Șri Cetanya a venit să dea lumii calea Raganuga,
și "Srila Prabhupada" a fost împotrivă, vei înțelege că de fapt "Srila Prabhupada" l-a trădat oarecum pe Șri Cetanya.

Incantarea Numelui Sfânt al Domnului era propagată și înainte de Șri Cetanya.
Șri Cetanya nu a venit în această lumea pentru aceasta.

Cauza venirii Domnului Krișna sub forma lui Gaura (Șri Caitanya) a fost redată foarte pregnant în Șri Cetanya Cearitamrita (1.4.15/16):

prema-rasa-niryāsa karite āsvādana
rāga-mārga bhakti loke karite pracāraṇa

rasika-śekhara kṛṣṇa parama-karuṇa
ei dui hetu haite icchāra udgama


Dorința Degustătorului Suprem al tuturor iubirilor Șri Krișna - icchāra rasika-śekhara kṛṣṇa
de a apare (sub forma lui Gaura) a avut două motive - udgama haite dui hetu
degustarea esenței iubirii divine (luând starea de spirit a Radhei și degustând propria-i dulceață prin iubirea ei) — karite āsvādana niryāsa prema-rasa
și propagarea în această lume, datorită deosebitei (Sale) milostenii - parama-karuṇa karite pracāraṇa ei loke
a caii atașamentului pentru devoțiunea (celor din Vrindavan) - rāga-mārga bhakti

În Bhakti-rasämrita-sindhu 1.2.294 Șri Rupa spune:

kṛṣṇaḿ smaran janaḿ cāsya preṣṭhaḿ nija-samīhitam
tat-tat-kathā-rataś cāsau kuryād vāsaḿ vraje sadā


“Amintește-ți (meditează asupra lui) Krișna cu ai Săi foarte dragi - kṛṣṇaḿ smaran asya preṣṭhaḿ
asociaţi (eterni) pe care-I alegi tu (ca exemplu de urmat, fiind atașat de aceștia) - janaḿ nija-samīhitam.
Şi în acest fel fiind ataşat de un anumit tip de jocuri ale iubirii divine - cāsau rataś tat-tat-kathā
tot timpul să locuieşti in Vrindavan - sadā kuryād vāsaḿ vraje.

Raganuga a fost în mod voit
distorsionat tradusă ca fiind "iubirea spontană"
când de fapt cuvântul compus înseamnă a urma atașașmentul (unui anumit asociat etern al Domnului Krișna),
insinuîndu-se că trebuie să ajungi pe o imaginată platformă a "iubirii spontane",
pentru care nu era prezentată nici o practică deosebită,
deși o asemenea practică specială este descrisă,
propagându-se ideea că ar fi de ajuns să incantezi numele sfânt
și să faci "serviciu devoțional" în templu și să distribui cărți, bețișoare parfumate și mâncare sfințită,
lucruri pe care le-am experimentat și eu,
pentru a practica ... iubirea spontană.

Tocmai această Raganuga Bhakti este ceea ce face deosebit Vaișnavismul Gaudiya față de celelalte tipuri de Vaișnavism.
Back to top
View user's profile Send private message
madhu



Joined: 10 Jan 2007
Posts: 1128

PostPosted: Mon Dec 23, 2013 10:56 pm    Post subject: Reply with quote

Dharmapurusha, pe 23 decembrie 2013 - 14:52, a scris:
Quote:
...exista o pozitie a discipolilor lui Prabhupad pe tema raganuga bhakti si siddha pranali, articulata de HH Suhotra Swami inca din 1994 cu referinte scripturale..


Hare Krișna,
Voi analiza cu minuțiozitate articolul lui Suhotra "Swami",
despre care cunosc multe lucruri pe care le voi prezenta mai târziu.

Suhotra "Swami" îl citează pe Bhaktivedanta Swami "Prabhupad":
"Raganuga refers to the point at which,
by following the regulative principles, one
becomes a little more attached to Krsna
and executes devotional service out of natural love."

"Raganuga se referă la momentul în care,
prin urmarea principiilor regulative,
devii ceva mai mult atașat de Krișna
și execuți serviciu devoțional datorită iubirii naturale."

Acest lucru nu este adevărat.
În nici o scriptură Gaudiya Vaișnava nu există o asemenea definiție a lui raganuga bhakti,
pe care a inventat-o Bhaktivedanta Svami.

Iată definiția dată de Rupa Gosvami în Bhakti Rasamrita Sindhu:

atha rāgānugā — virājantīm abhivyaktāṁ vraja-vāsī janādiṣu |
rāgātmikām anusṛtā yā sā rāgānugocyate
||1.2.270||

Acum despre raganunga - atha rāgānugā
A urma atașamentul sufletesc - anusṛtā rāga atmikām
care este manifestat pur - ya abhivyaktāṁ virājantīm
în persoanele care sunt rezidente în Vraja (Vrindavan) - janādiṣu vāsī vraja
se numește raganuga - ucyate rāgānuga.
Back to top
View user's profile Send private message
madhu



Joined: 10 Jan 2007
Posts: 1128

PostPosted: Tue Dec 24, 2013 8:38 am    Post subject: Reply with quote

Dharmapurusha, pe 23 decembrie 2013 - 14:52, a scris:
Quote:
... exista o pozitie a discipolilor lui Prabhupad pe tema raganuga bhakti si siddha pranali,
articulata de HH Suhotra Swami inca din 1994 cu referinte scripturale, cum iti place tie.


Suhotra "Swami" îl citează în continuare pe "Prabhupad":

"Deși face parte din categoria (numită) practică, această ofrandă de serviciu devoțional este spontană.
Deci practica serviciului devoțional, sadhana-bhakti, se poate divide în două părți și anume regulativă și spontană."

"Although it is within the category of practice, this offering of loving service is spontaneous.
So the practice of devotional service, sadhana-bhakti, can be divided into two parts--namely, regulative and spontaneous.
"


După ce a indus toți discipolii săi în eroare, datorită propriei ignoranțe în ceea ce privește definiția lui raganuga bhakti,
așa cum am arătat în postarea anterioră (greșeala este la "Prabhupad"; cei din Iskcon doar îl urmează, datorită creerii unui mit),
"Prabhupad" mărește în continuare confuzia celor ce-i urmează învățăturile,
afirmând că (în conformitate cu învățăturile Domnului Cetanya, pe care Gaudiya Vaișnava ar trebui să le urmeze),
cele două tipuri de sadhana-bhakti ar fi regulativă și spontană.

Iată ce scrie Rupa Gosvami, care a fost direct de Șri Caitanya instruit, în Bhakti Rasamrita Sindhu:

vaidhī rāgānugā ceti sā dvidhā sādhanābhidhā ||1.2.5||

“Astfel două tipuri de practică (spirituală) se numesc - iti sā dvidhā sādhana abhidhā
Calea regulativă și - vaidhī ca
calea urmării atașamentului (iubirii locuitorilor din Vrindavan) - anugā rāga

1.Raga nu înseamnă iubire spontană iar
2. Din descrierea acestei practici se poate vedea că practicantul nu trebuie să fi atins nici un fel de iubire spontană.

În acest sens Șri Caitanya l-a instruit pe Sanatan, așa cum este descris în CC Madhya 22.148-149:

vaidhī-bhakti-sādhanera kahiluń vivaraṇa
rāgānugā-bhaktira lakṣaṇa śuna, sanātana


O Sanātana, ți-am descris practica devoțiunii divine conform regulilor din scrierile revelate - sanātana kahiluń vivaraṇa sādhanera
vaidhī-bhakti
ascultă (acum) despre simptomele devoțiunii divine - śuna lakṣaṇa bhaktira
ce urmează atașamentele (sufletești ale locuitorilor din Vrindavan) – anugā rāga

rāgātmikā-bhakti — 'mukhyā' vraja-vāsi-jane
tāra anugata bhaktira 'rāgānugā'-nāme


Devoțiunea divină a atașamentului sufletesc (pentru Krișna) - bhakti rāga atmikā
Este principala caracteristică a persoanelor ce locuiesc în Vrindavan - mukhyā jane vāsi vraja
Urmarea acestei devoțiuni divine se numește rāgānugā - anugata tāra bhaktira nāme rāgānugā

Deci urmarea acestei devoțiuni divine și nu inventata spontaneitate a lui "Prabhupad",
citată mai jos de Suhotra "Svami", este caracteristica esențială a practicii raganuga:

"La început, din ordinul maestrului spiritual, te scoli dis de dimineață și oferi arati, dar apoi dezvolți atașament adevărat.
Când obții acest atașament, automat încerci să decorezi Zeitățile și să pregătești diferite feluri de îmbrăcăminți
și te gândești la diferite planuri de a executa frumos serviciu devoțional.
Deși aparține categoriei numită practică, această ofrandă de serviciu al iubirii este spontană.
Astfel practica serviciului devoțional, sadhana-bhakti, poate fi diviztă în două părți, și anume regulativă și spontană."

"In the beginning, by the order of his spiritual master, one rises early in the morning and offers arati, but then he develops real attachment.
When he gets this attachment, he automatically tries to decorate the Deity and prepare different kinds of dresses and thinks of different plans to execute his devotional service nicely. Although it is within the category of practice, this offering of loving service is spontaneous.
So the practice of devotional service, sadhana-bhakti, can be divided into two parts--namely, regulative and spontaneous."
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Bhakti-Yoga-forum english-român-deutsch Forum Index -> Varianta Iskcon - limba romana All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Abuse - Report Abuse - TOS & Privacy.
Powered by forumup.de free forum, create your free forum! Created by Hyarbor & Qooqoa
Confirmed - Auto ICRA

Page generation time: 0.245